۱۳۸۷ اسفند ۲۲, پنجشنبه

تولدت مبارک !
بیست و دوم اسفندماه، نودو پنجمين سالروز تولد استاد فرزانه ،زنده یاد
دکتر محمود بهزاد
است.اگر استاد حضور داشت ،حتما دست کم شاگردانش در دانشگاه گیلان -که درس روانشناسی فیزیولوژی را با او داشتند- برایش جشن مختصری می گرفتند.آخرین جشن تولدش در 94 سالگی توسط دانشجویان وفادارش در دانشکده برگزار شد
.
به هر حال دکتر محمود بهزاد که به اعتراف بسیاری از فرهیختگان علم و ادب کشورمان ، از آموزگاران علم و دانش علوم طبیعی بود، توانست پویایی و سازندگی را در همه زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ظاهر سازد.
استاد در ابعاد آموزش و تربیت به همراه سایرهمکارانش آثاری منتشر نمود که در تاریخ آموزش ایران کم بدیل است. تدریس او در علوم زیستی ، روانشناسی فیزیولوژی،ورزش دبیری(آموزش فن دبیری) یکی از مثال زدنی ترین شیوه های آموزش در ایران محسوب می شود.
دکتر محمود بهزاد در موضوع مدیریت (به عنوان نخستین رییس سازمان کتابهای درسی ایران) نیز مدیری لایق و انسانی فرهیخته و کمال یافته و عاشق بود.
از جمله رموز موفقیت در اموری که قبول مسوولیت می نمود و همانطور که خود می گفت : عاشق بودن ،وجدان کاری و اخلاقی و مسوولیت پذیری اش بود.
امیدواریم جامعه فرهیختگان ما و به ویژه نسل جوان بتواند با کنکاش در بررسی شخصیت مردان بزرگی چون دکتر بهزاد ،عامل موفقیت و تاثیرگذاری گسترده بر آموزش علوم کشورمان را دریافته و مشعل راه خود و آیندگان قرار دهد.
و این نوری که می بینید به روی بامهاتان- و این نوشی که می جوشد درون جامهاتان
گواه ماست یاران...
مسوول سایت:-پنج شنبه 22 اسفند 1387

۱ نظر:

ناشناس گفت...

استاد بهزاد از قول دوبژانسكي زيست‌شناس معروف مي‌گفت هيچ چيز در زيست‌شناسي معنا ندارد مگر در پرتو تكامل. من هم به استاد بهزاد، در آستانه نود و ششمين سالگرد تولد وي و دويستمين سالگرد تولد نابغه زيست‌شناسي چالز داروين مي‌گويم تلاش و عشق شما براي درك ايرانيان از معرفت تكامل و زيست‌شناسي مرا به اين باور رسانيد كه هيچ چيز در پزشكي نيز معنا ندارد مگر در پرتو تكامل. ما ايرانيان دو معلم تكامل داريم: چالز داروين و محمود بهزاد! تولد هر دوي‌تان مبارك!